Șef birou
Inspector principal de poliție Amariei Măriuca
Biroul Siguranță Școlară coordonează activitățile specifice desfășurate de structurile Inspectoratului de Poliție Județean Bacău, pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor, studenților și cadrelor didactice, precum și pentru prevenirea delicvenței juvenile și a criminalității în unitățile de învățământ preuniversitar, în incinta și zona adiacentă a centrelor universitare și a căminelor studențești,
Colaborează cu celelalte structuri din cadrul M.A.I., alte autorități și instituții publice, precum și cu asociații și organizații neguvernamentale, forme asociative ale părinților, elevilor și studenților pentru crearea unui climat optim de siguranță publică, necesar desfășurării procesului de învățământ.
Atribuțiile specifice ale Biroului Siguranță Școlară sunt:
- evaluarea zilnică a situaţiei operative privind siguranţa în unităţile de învăţământ şi în zona adiacentă acestora şi aplicarea măsurilor necesare, în cooperare cu celelalte instituţii sau structuri ale poliţiei cu competenţe în domeniu, pentru diminuarea riscurilor asociate;
- relaţionarea permanentă cu factorii responsabili din cadrul administraţiei publice locale, inspectoratelor şcolare, unităţilor de învăţământ preuniversitare şi universitare, societăţilor comerciale, organizaţiilor neguvernamentale, comitetelor de părinţi, asociaţiilor şi ligilor studenţilor, în scopul identificării factorilor de risc şi stabilirii/aplicării măsurilor comune pentru creşterea siguranţei în instituţiile de învăţământ;
- organizarea şi participarea alături de reprezentanţii celorlalte instituţii sau structuri ale poliţiei cu competenţe în domeniu la activităţi de educaţie antiinfracţională şi antivictimală, inclusiv în cadrul unor campanii, programe sau proiecte etc.;
- cooperarea cu celelalte structuri operative ale Poliţiei Române cu competenţe în combaterea criminalităţii pentru creşterea gradului de siguranţă în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ;
- realizarea unor analize, studii sau alte informări cu privire la tendinţele situaţiei operative şi reliefarea vulnerabilităţilor, ameninţărilor sau a potenţialelor riscuri;
- identificarea şi consilierea elevilor/studenţilor care fac parte din categoriile cu risc criminogen;
- desfăşurarea de activităţi comune cu reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale (poliţia locală) şi jandarmeriei pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de Legea nr.35/2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ, cu modificările şi completările ulterioare;
- luarea în evidenţă, inventarierea şi ierarhizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi universitar în funcţie de gradul de risc la adresa climatului de siguranţă şcolară;
- asigurarea, cu respectarea prevederilor dispoziţiilor de linie, a informării opiniei publice cu privire la principalele atribuţii ale structurilor de siguranţă şcolară şi la rezultatul unor activităţi desfăşurate pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale;
- crearea unei baze documentare proprii care să cuprindă date de interes şi materiale în domeniul siguranţei şcolare, precum şi prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, conform cadrului normativ de referinţă;
- respectarea prevederilor cu privire la protecţia persoanelor, prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, conform cadrului normativ de referinţă;
- participarea la şedinţele organizate la nivelul şcolilor şi asociaţiilor studenţeşti, precum şi la alte evenimente importante pentru comunitatea preuniversitară/universitară din zona de responsabilitate;
- cooperarea cu structurile de poliţie rutieră, în vederea desfăşurării activităţii de educaţie rutieră în unităţile de învăţământ.