Desemnat Şef serviciu
Comisar de poliţie Condopol Florin
Serviciul Resurse Umane este structura de specialitate care asigură îndeplinirea atribuţiilor referitoare la planificarea structurală, recrutarea, selecţionarea, încadrarea, evidenţa, cunoaşterea, promovarea, evaluarea personalului din cadrul Inspectoratului şi desfăşoară activităţi specifice domeniului securităţii şi sănătăţii în muncă.
• asigură implementarea strategiilor şi politicilor de resurse umane, evaluează şi analizează structura organizatorică, necesităţile şi dinamica de personal la nivelul inspectoratului;
• verifică, întocmeşte şi supune spre aprobare sau avizare propunerile privind naşterea /modificarea / încetarea raporturilor de serviciu/de muncă, acordarea gradelor profesionale;
• organizează, potrivit competenţei, recrutarea pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale M.A.I. sau care pregătesc lucrători pentru nevoile M.A.I., precum şi concursuri / examene pentru încadrarea cu personal a posturilor vacante de conducere şi execuţie din cadrul inspectoratului;
• monitorizează evoluţia stării şi practicii disciplinare în rândul personalului unităţii (inclusiv sub aspectul comiterii unor fapte de natură penală), întocmeşte acte administrative privind acordarea recompenselor, precum şi aplicarea sancţiunilor disciplinare;
• desfăşoară activităţi privind cunoaşterea socio-profesională a personalului, colaborând cu structurile cu atribuţii similare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne precum şi cu cele care au atribuţii în domeniu;
• gestionează evidenţa manuală şi electronică a personalului în activitate şi asigură consemnarea în cuprinsul acestora a schimbărilor survenite în situaţia socio-profesională a lucrătorilor;
• desfăşoară activităţi privind emiterea, evidenţa, gestionarea documentelor de legitimare pentru personalul unităţii, întocmeşte documentaţiile specifice obţinerii avizelor de poliţie judiciară/poliţie rutieră, asigură eliberarea de adeverinţe de vechime în serviciu şi încadrare în condiţii de muncă, precum şi alte documente prin care se atestă anumite situaţii ce rezultă din evidenţe;
• desfăşoară activităţi pentru acordarea concediului pentru creşterea şi îngrijirea copilului, concediilor de maternitate/paternale, altor tipuri de concedii şi învoiri, acordarea stimulentului de inserţie, compensaţiile lunare pentru chirie, decontarea cheltuielilor de transport, potrivit actelor normative în vigoare;
• întocmeşte documentaţia în vederea acordării pensiilor, conform reglementărilor incidente, desfăşoară activităţi pentru gestionarea datelor cu privire la personalul în rezervă şi retragere, precum şi veteranii de război şi urmaşii acestora;
• desfăşoară activităţi în domeniul securitate şi sănătate în muncă, de prevenire a riscurilor profesionale şi pentru protecţia lucrătorilor la locul de muncă, identifică pericolele şi evaluează riscurile pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de muncă şi mediul de muncă, pe locuri de muncă/posturi de lucru.