Şef serviciu
Comisar-șef de poliţie Crețu Corneliu
Serviciul Comunicaţii şi Informatică este structura de specialitate care organizează, coordonează şi controlează întreaga activitate de comunicaţii şi informatică şi asigură confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor în cadrul tuturor subunităţilor inspectoratului;
Serviciul Comunicaţii şi Informatică are următoarele atribuţii:
- formulează propuneri privind completarea şi/sau modificarea normelor de înzestrare, pentru tehnică şi materialele de comunicaţii şi informatică;
- asigură funcţionalitatea la parametrii optimi a sistemului informatic al inspectoratului;
- analizează şi înaintează propuneri privind înzestrarea, asigurarea materială şi funcţionarea reţelelor, instalaţiilor şi aparaturii de comunicaţii şi informatică, într-o concepţie unitară;
- analizează şi propune ierahic pentru avizare introducerea/scoaterea în/din dotarea inspectoratului a instalaţiilor şi aparaturii de comunicaţii şi informatică;
- elaborează programele logistice pe linie de comunicaţii şi informatică, în conformitate cu prevederile dispoziţiilor şi legilor în vigoare;
- elaborează documentaţia necesară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de achiziţie pentru comunicaţii şi informatică, care se efectuează la nivelul ordonatorului terţiar de credite, conform competenţelor stabilite prin ordin al ministrului;
- colaborează cu Oficiul Judeţean al Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru asigurarea legăturilor fir şi radio, stabile şi de calitate, în reţelele gestionate de acesta, conform legii, pentru toate structurile inspectoratului;
- asigură calitatea şi stabilitatea legăturilor în cadrul reţelelor de comunicaţii telefonice organizate şi administrate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău;
- asigură managementul de proiect pe linie de comunicaţii şi informatică, prin organizarea şi coordonarea activităţilor legate de proiectarea şi realizarea sistemelor informatice ale poliţiei la nivel judeţean, şi avizează din punct de vedere tehnic toate proiectele vizând domeniul propriu de responsabilitate;
- organizează, coordonează, controlează şi urmăreşte permanent modul în care se realizează accesul abonaţilor la serviciile reţelei INTERNET şi răspunde de realizarea şi actualizarea din punct de vedere tehnic a site-ului de INTERNET al inspectoratului;
- realizează, implementează şi asigură funcţionarea şi conectivitatea corespunzătoare a produselor program de aplicaţie pentru nevoile inspectoratului;
- îndeplineşte funcţia de administrator al bazelor de date;
- stabileşte, gestionează şi controlează drepturile de acces la bazele de date aflate în competenţă şi măsurile de asigurare a confidenţialităţii prelucrărilor de date şi, la dispoziţie, controlează aceste aspecte în toate subunităţile inspectoratului.